Hiperinflacija STEM-a?

Zašto STEM? Više od škole, više od karijere…

STEM sim, STEM tam. STEM u vrtiću, STEM u školi, STEM iz paštete.

Jesmo li pretjerali? Možda.


Ali iza tog STEM bombardiranja krije se stvarna i opravdana potreba.
STEM ne bi trebao biti trend ili isprika za “povlačenje” sredstava. STEM je odgovor na svijet koji se mijenja brže nego ikad.

STEM obrazovanje nije samo za buduće znanstvenike to je priprema za život u 21. stoljeću.

U svijetu brzih promjena, gdje je digitalna pismenost jednako važna kao i čitanje, STEM obrazovanje (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) više nije luksuz niti uska stručna priprema ono postaje ključno za razumijevanje svijeta.

STEM nije samo priprema za budući posao, riječ je o načinu razmišljanja, razumijevanju društva, prirode i tehnologije oko nas.

Ne mislim da će moje dijete biti znanstvenik/ca ili inženjer?

To je potpuno u redu. Cilj STEM obrazovanja ne bi smio biti samo put prema znanstvenim karijerama. Ono razvija prijenosne vještine korisne u gotovo svakom zanimanju:

  • logičko razmišljanje
  • rješavanje problema
  • digitalna pismenost
  • prilagodba u nepoznatim situacijama

Od liječnika preko poljoprivrednika do poduzetnika svi trebaju STEM vještine.

STEM = mentalni alat za budućnost

STEM nije samo skup (teških) predmeta u školi. To je način razmišljanja.

U vremenu algoritama, umjetne inteligencije i stalnih promjena na tržištu rada, STEM kompetencije omogućuju čovjeku da bude:

  • zapošljiv
  • prilagodljiv
  • slobodan misliti, razumjeti i sudjelovati u društvu

STEM obrazovanje već od najranije dobi pomaže djeci da izgrade niz ključnih vještina:

  • Kritičko razmišljanje
    Djeca uče da nisu sve informacije točne. Uče testirati, sumnjati i analizirati, vještine neprocjenjive u doba dezinformacija.
  • Rješavanje problema
    STEM ne nudi gotove odgovore. Umjesto toga, potiče istraživanje, pokušaje i pronalaženje rješenja.
  • Suradnja
    Znanost i inženjerstvo rijetko su individualni poslovi. Timski rad, komunikacija i zajedničko razmišljanje ključni su za svaki projekt.
  • Kreativnost
    Najveće inovacije nastaju kad se spoje mašta i znanje. STEM potiče upravo tu kombinaciju.
  • Upornost
    U STEM-u, pogreška nije neuspjeh nego dio procesa. Djeca uče upornost, strpljenje i vjeru u ponovno pokušavanje.

Ulaganje u STEM obrazovanje nije ulaganje u buduće znanstvenike – to je ulaganje u slobodne, sposobne i znatiželjne ljude.
Zato STEM treba biti dostupan svima i zato treba početi rano.

🎓 Ne učimo djecu da postanu znanstvenici – učimo ih da budu misleći ljudi.